A Ninjabreakz a Future Sounds of Breaks buli keretében a kolozsvári Blanillát látja vendégül október 17-én a Corvin-tetőn. Ahogy a név - mely heves haveri Need for Speedezés közben jött - is sugallja, a törtütemekben rejlő jövőbeli potenciál kiaknázása a cél. Többek között a jól csengő név esetleges jelentéseiről és a kirakat dj-kről is beszélgettünk. Plusz italkupont osztottunk játékosan budapesti bulijára.

Blanilla termékeny producer, számai többnyire a svéd Sound of Habib kiadónál jelennek meg, de a görög VIM-nél is jöttek ki anyagai. A Heineken Music Thirst Studio versenyen háromszor lett finalista. Nagyon termékeny remixer: átdolgozott már számokat a Disclosure-nek, Pablo Nouvelle-nek, az Environmental Science-nak, de Ils-nek és Hypernek is.

Nagyon érdekes a neved. Hogy választottad, és hordoz-e valamilyen speciális jelentést?
- A román ’blana’ szóból ered, ami szőrmét jelent. Emellett számos szlenges jelentése is van, például menő, be van állva, vagy éppen nyomd a gázt keményen. A legtöbben azt hiszik, a második jelentésre gondoltam, mikor választottam, de nem. Sok éve Need for Speedet játszottunk a haverokkal, és folyton azt mondogatták, adjak több ’blana’-t, és épp Jose Padillát hallgattam a játék előtt, minek nyomán a játékban a Jose Blanilla nevet választottam. Később ezt választottam e-mail-címnek is, és mikor dj-nevet kellett választani, már nem volt kérdés, mi lesz.

Hallottunk az Electric Castle Festivalon, és ez alapján leginkább a nuskool, bigbeat, garagehouse/twostep volt leginkább hatással rád.
- Így van. Legjelentősebb hatással a Prodigy volt rám, tőlük indulva jutottam el a törtütemekig. Nem sokkal ezután fedeztem a Fatboy Slimet, a Chemical Brotherst, a Crystal Methodot, és elkötelezett híve lettem a törteknek. Majd a dnb-be zúgtam teljesen bele, ezt kezdtem mixelni kb. tizenöt éve.

Gyakran játszol a kolozsvári székhelyű Boiler Clubban. Milyen kapcsolatod a srácokkal?
- Először két éve léptem föl náluk, miután néhány év után hazaköltöztem Bukarestből. A srácoknak nagyon bejött, amit csináltam, azt mondták, ott helyem. Nagyon profi hozzáállással nyomják, értenek hozzá, hogyan kell bánni egy művésszel. Most már jóbarátok vagyunk, gyakran zenélek nagy volumenű bulijaikon a külföldi fellépők előtt, többnyire break- és egyéb basszusalapú bulikon, sőt van egy rendszeres partysorozatunk NDJ-vel közösen, amit leginkább a garagehouse-nak, a twostepnek és a bassnek szentelünk.

Hogy látod a breakbeat jelenét? Milyen most a román szcéna?
- A breakbeat maradt underground, manapság legalábbis közel sem olyan populáris, mint a house vagy a technó. Ami egyrészről rossz, mert a szervezők nem motiváltak, hogy népszerűbb bulikat szervezzenek, hisz a legtöbb ember alig ismer előadókat. Ám lehet, hogy ennek így kell lennie, és a mélységnek arra szólít, hogy valami mást csinálj. Romániában egyébként nagyon jól mennek a basszus alapú stílusok, a többi országhoz képest is, ahol jártam. Van jónéhány dnb-party és minifesztivál az évben, és az Electric Castle-jelenséggel – ami nemcsak fesztivál, partysorozat is – egyre több komoly nevet sikerül elhívni. Emellett több különleges helyszínen megrendezett rave-buli is van kisebb településeken, ahol nincsenek klubok vagy nagy rendezvényhelyszínek.

The Future Sounds of Breaks partyn fogysz játszani a Corvin-tetőn. Alműfajok jönnek-mennek, szerinted merre tart a break, mi lesz meghatározó?
- Habár a Miami-hangzás és a dubstep-szerű szintik még mindig dominálják a Beatport top100-as listáját a breakben, úgy érzem, a közeljövőben a garage és a twostep fogja inspirálni a műfajt.

Ha már Beatport és dubstep, az eladási mutatók szerint a dubstep épp haldoklik, de a törtalapú zenék sokat javítottak. Szerinted is itt a dubstep vége?
- Igen, láttam ezeket a statisztikákat, és nem voltam meglepve. Túl gyorsan, túl nagyot robbant, bár nagyon intenzív világméretű jelenséget generált, talán Skrillexnek köszönhetően. Én soha nem voltam nagy dubstep-rajongó, de értékeltem több előadó technikai tudását. Valószínűleg a breakhez pártoltak, akik csalódtak a dubstepben, és ez eredményezhette a javuló statisztikákat.

Hogy zajlik a zeneszerzés nálad?
- Néha csak indítok egy új projektet, először mondjuk egy ütemmel, majd egy basszustémát rakok mellé, míg kapok egy loopot, ami jól hangzik, és aztán rámegyek a szám további struktúrájára. De néhány szám csak egy ötletből születik, ilyenkor persze rohanhatok a géphez, hogy sikerüljön elmentenem, mielőtt elfelejtem. Máskor pedig megihletnek előadók, akiket szeretek. Ilyenkor megfigyelem milyen technikát használtak abban a bizonyos számban, amire nagyon ráindultam, és aztán megpróbálom én is reprodukálni a dolgot hozzáadva a saját ötleteim.

Hogy született az Apply the Bass, és milyen volt Kidd Linusszal együtt dolgozni?
- Ez egy érdekes kollaboráció volt. Már megvolt a szám többé-kevésbé, de még a vokál hiányzott. Ekkor Johan, a Sound of Habib kiadó főnöke azt tanácsolta, próbáljam ki Briant, vagyis Kidd Linust. Megkerestem, pár nap múlva küldte is a vokálokat, én pedig befejtem a számot, ami aztán mindenkinek tetszett. A videót közösen raktuk össze, én román bulikon forgattam, Brian San Franciscóban, és Sara Taigher, a másodvokalista pedig Rómában vett föl néhány partyt. Bindzsiztünk vele sokat, de nagyszerű lett végül.

Remixerként szereted teljesen kifacsarni az eredetit, vagy azért megtartasz sok mindent?
- Nagyon egészséges, ha vegyíteni tudod más előadók gondolatait a sajátoddal. Leginkább az motivál benne, hogy megtölthessem a dj-szettjeim olyan számok személyre szabott verzióival, amiket szeretek. Viszont nem szeretem, ha egy remixeben nem lehet felismerni az eredetit, ezért megtartom a harmóniát és-vagy a vokált, de a dobokat és a basszust teljesen személyre szabom.

Nemrég néhány dj azt kezdte terjeszteni magáról, hogy szándékosan hibáznak a szettjeikben, hogy ne nézzék őket kirakat-dj-nek...
- Én soha nem csinálnék ilyet, ez egy hülyeség. Szerintem nem túl nehéz megállapítani, ha egy dj csak megnyomja a play-gombot, és közben vigyorog, fura fejeket vág, ahelyett, hogy keverne. Én szeretem megizzasztani a crossfadert, az effekteket és potikat, ha valaki nem vágja, hogy élőben játszom, nézesse meg a fülét! Ennek ellenére nincs bajom a kirakat-dj-kel. Mindenki csinálja azt, amihez kedve van, megértem, mekkora üzlet van benne.

Ninjabreakz: Future Sound of Breaks - Blanilla

Blanilla október 17-i, Corvin-tetőn tartott buliján a szervező Ninjabreakz négy lemezlovásza gondoskodik majd a le- és felvezetésről: Krueger, Adam Dolph, Pryus és Zera teszik teljessé. A belépő 600 Ft lesz, náluk italkuponokért pörög a játék!

Akik ingyen ihatnak

Hogy hívják a Ninjabreakz legutóbbi külföldi fellépője, Deekline Facebook-oldalának tartalomfelelősét? (Segítség Deekline-interjúnkban, a helyes válasz: Mary.)

A megfejtéseket október 17-én, pénteken délig vártuk a koncertblog1@gmail.com-ra Blanilla tárggyal. A helyes megfejtést küldők közül két nyertest választottunk, akik fejenként egy ezerötszáz forintos italkupont kapnak, melyet a Ninjabreakz: Future Sound of Breaks - Blanilla partyn fogyaszthatnak le: Balázs Pétert és Balog Kingát. A nyertesek nevét a Facebook-oldalunkon is közöltük. A nyerteseket e-mailben értesítettük, egyben tudattuk velük, miként jutnak hozzá a nyereményükhöz.

Lájkold Facebook-oldalunkat!, hogy részt vehess a party- és koncertbelépő-, illetve egyéb nyereményjátékainkon!