CSATLAKOZZ!

BB

BESTOF

Összeáll az iTunes és a Live Nation

 

Meglepően sokáig kellett várni arra, hogy ez az üzletág komolyabban beinduljon, pár nappal ezelőtt azonban a legnagyobb nemzetközi koncertszervező, a Live Nation és a legnagyobb zeneértékesítő, az iTunes közös vállalkozást indított.

Múlt hét óta a Live Nation arra alkalmas helyszínein készült felvételek megjelennek az iTunes-on, koncerttől függően audio, vagy akár video formátumban is. A választék egyelőre nem túl nagy, de már olyan előadók koncertjeiből válogathatunk, mint Ziggy Marley, az OK Go, Hillary Duff, a Plain White T's, vagy akár Duffy. A "Live Nation Presents" névre hallgató új vállalkozás elérhető tartalma rövid időn belül nyilván radikálisan növekedni fog. Ez persze attól is függ, hogy a Live Nation milyen ütemben tudja felszerelni koncerthelyszíneit olyan technikai eszközökkel, amelyek alkalmasak magas színvonalú és eladható felvételek készítésére.

 

Az EMI-nak és néhány kisebb cégnek korábban volt már olyan próbálkozása, hogy koncert után rögtön árusítani kezdték a fellépés felvételét a hazafelé tartó látogatóknak, a most indult vállalkozás azonban messze az eddigi legnagyobb ilyen irányú kísérlet. Hazánkban is volt már ilyen értékesítésre példa, ráadásul Európa egyik legnagyobb zenei eseményén, a 13. Kapcsolat koncerten. A Simply Red buli után rögtön meg lehetett vásárolni a fellépés teljes anyagát tartalmazó USB stick-eket. A lemezeladások folyamatos visszaesésével a koncertfelvételek értékesítése egy újabb menekülési útvonalnak tűnik a zeneiparban.

Tovább

Összeáll az iTunes és a Live Nation

 

Meglepően sokáig kellett várni arra, hogy ez az üzletág komolyabban beinduljon, pár nappal ezelőtt azonban a legnagyobb nemzetközi koncertszervező, a Live Nation és a legnagyobb zeneértékesítő, az iTunes közös vállalkozást indított.

Múlt hét óta a Live Nation arra alkalmas helyszínein készült felvételek megjelennek az iTunes-on, koncerttől függően audio, vagy akár video formátumban is. A választék egyelőre nem túl nagy, de már olyan előadók koncertjeiből válogathatunk, mint Ziggy Marley, az OK Go, Hillary Duff, a Plain White T's, vagy akár Duffy. A "Live Nation Presents" névre hallgató új vállalkozás elérhető tartalma rövid időn belül nyilván radikálisan növekedni fog. Ez persze attól is függ, hogy a Live Nation milyen ütemben tudja felszerelni koncerthelyszíneit olyan technikai eszközökkel, amelyek alkalmasak magas színvonalú és eladható felvételek készítésére.

 

Az EMI-nak és néhány kisebb cégnek korábban volt már olyan próbálkozása, hogy koncert után rögtön árusítani kezdték a fellépés felvételét a hazafelé tartó látogatóknak, a most indult vállalkozás azonban messze az eddigi legnagyobb ilyen irányú kísérlet. Hazánkban is volt már ilyen értékesítésre példa, ráadásul Európa egyik legnagyobb zenei eseményén, a 13. Kapcsolat koncerten. A Simply Red buli után rögtön meg lehetett vásárolni a fellépés teljes anyagát tartalmazó USB stick-eket. A lemezeladások folyamatos visszaesésével a koncertfelvételek értékesítése egy újabb menekülési útvonalnak tűnik a zeneiparban.

Tovább

Beth Ditto kínjában menstruál

A Gossip énekesnője, Beth „rohadtdagadtvagyokdeleszarom” Ditto szombati Londonban adott fellépése kezdetén bejelentette, hogy négy perce kezdett el menstruálni. Normál esetben ez akár egy menő megnyilatkozás is lehetett volna, de ennek a nőnek valamiért sosem jön össze, hogy vicces, vagy legalább szórakoztató legyen a színpadon.

Persze a potenciál benne lenne, hiszen leszbikus és 100 kiló fölött van, de valahogy mégis inkább csak undorító és erőltetett lesz a legtöbb gesztus, amivel próbálkozik. Kétségtelen, hogy figyelemfelkeltő jelenség és zenekarának(Gossip) is van egy pár tök jó slágere, mégis az egymást követő gusztustalan dolgai egyre visszataszítóbbá teszik sokak számára, mint például számomra. Tényleg próbálok pozitívan hozzáállni az efféle exhibicionizmushoz , de teszem fel a kérdést, kinek érdekes az, hogy ő menstruál és pláne úgy, hogy legtöbbször így fest a színpadon.

 

Nem akarok én gonoszkodni.

 

Értem, hogy azért kell minél inkább túlhangsúlyozni a túlsúlyos testet és az abban rejlő folyamatokat, hogy senki ne sugdolózzon róla a háttérben. Felvállalja, arcba tolja, hogy egy részről elhallgattassa az élcelődő hangokat, másrészről pedig megbotránkoztasson és felhívja a figyelmet zenekarára. Ez a módszer bevált már többször is, mint például anno az Of Montreal frontemberének, akinek még kövérnek sem kellett lennie ahhoz, hogy színpadi meztelenkedésével zenekarára terelje a figyelmet, ami tulajdonképp egészen máig kitart.

Visszatérve a Gossip énekesnőjére, nyilván én sem gondolom, hogy elég a tartós hírnévhez, hogy ha valaki meztelenkedik és botránkoztat. Ez a zenekar tényleg jó, csak az a szomorú, hogy ennyit kell bohóckodni ahhoz, hogy valakire odafigyeljenek. Persze amíg az ilyesmit címlappal honorálja az NME, nem hiszem hogy ez a közeljövőben megváltozik
 

Az is benne van a pakliban, hogy Beth valahogy kompenzálni akarta nézőit, hiszen megfázása már egy ideje elhúzódik, ami miatt többször is elnézést és szünetet kért a fellépés alatt. Jobbulást és kevesebb ilyen megnyilatkozást kívánok neki tisztelettel!

Most pedig jöjjön egy klip, ahol szerencsére csillogó cuccokban és nem meztelen állapotában láthatjuk a kétségtelenül nem csak méretei miatt karizmatikus frontembert:

 

Tovább

Beth Ditto kínjában menstruál

A Gossip énekesnője, Beth „rohadtdagadtvagyokdeleszarom” Ditto szombati Londonban adott fellépése kezdetén bejelentette, hogy négy perce kezdett el menstruálni. Normál esetben ez akár egy menő megnyilatkozás is lehetett volna, de ennek a nőnek valamiért sosem jön össze, hogy vicces, vagy legalább szórakoztató legyen a színpadon.

Persze a potenciál benne lenne, hiszen leszbikus és 100 kiló fölött van, de valahogy mégis inkább csak undorító és erőltetett lesz a legtöbb gesztus, amivel próbálkozik. Kétségtelen, hogy figyelemfelkeltő jelenség és zenekarának(Gossip) is van egy pár tök jó slágere, mégis az egymást követő gusztustalan dolgai egyre visszataszítóbbá teszik sokak számára, mint például számomra. Tényleg próbálok pozitívan hozzáállni az efféle exhibicionizmushoz , de teszem fel a kérdést, kinek érdekes az, hogy ő menstruál és pláne úgy, hogy legtöbbször így fest a színpadon.

 

Nem akarok én gonoszkodni.

 

Értem, hogy azért kell minél inkább túlhangsúlyozni a túlsúlyos testet és az abban rejlő folyamatokat, hogy senki ne sugdolózzon róla a háttérben. Felvállalja, arcba tolja, hogy egy részről elhallgattassa az élcelődő hangokat, másrészről pedig megbotránkoztasson és felhívja a figyelmet zenekarára. Ez a módszer bevált már többször is, mint például anno az Of Montreal frontemberének, akinek még kövérnek sem kellett lennie ahhoz, hogy színpadi meztelenkedésével zenekarára terelje a figyelmet, ami tulajdonképp egészen máig kitart.

Visszatérve a Gossip énekesnőjére, nyilván én sem gondolom, hogy elég a tartós hírnévhez, hogy ha valaki meztelenkedik és botránkoztat. Ez a zenekar tényleg jó, csak az a szomorú, hogy ennyit kell bohóckodni ahhoz, hogy valakire odafigyeljenek. Persze amíg az ilyesmit címlappal honorálja az NME, nem hiszem hogy ez a közeljövőben megváltozik
 

Az is benne van a pakliban, hogy Beth valahogy kompenzálni akarta nézőit, hiszen megfázása már egy ideje elhúzódik, ami miatt többször is elnézést és szünetet kért a fellépés alatt. Jobbulást és kevesebb ilyen megnyilatkozást kívánok neki tisztelettel!

Most pedig jöjjön egy klip, ahol szerencsére csillogó cuccokban és nem meztelen állapotában láthatjuk a kétségtelenül nem csak méretei miatt karizmatikus frontembert:

 

Tovább

A Love 2-val jön decemberben az Air

Szemezéshez, gyertyafényhez, előjátékhoz, orgazmushoz, elernyedéshez, gyújtóslukkhoz és kibéküléshez is friss hangulati elemekkel járul hozzá az Air új, Love 2 című albuma. December 13-án a Petőfi Csarnokban élő előadásuk közben is élvezkedhetünk.  Az Air a francia elektro-pop csúcsára mászva párkapcsolati-hangulatfestéssel és individuálisan is utazható, lazító dallamokkal nyújtózkodott a világsikerig.

 

LogoAIR09-Reflets5Az októberben globálisan berobbanó Love 2 albumuk anyagát az online közösségekben sokan a '98-as Moon Safari (Sexy Boy, Kelly Watch The Stars, All I Need) és a 2004-es Talkie Walkie (Cherry Blossom Girl, Surfing On A Rocket) albumokhoz hasonlítják. Ez jelzi, hogy a közönség pár hét alatt függőségi viszonyba került a koronggal, hiszen a duó számára az említett két megjelenés játszotta a legnagyobb szerepet a legenda-pozíció elérésében. Nicolas Godin és Jean-Benoit Dunckel '95-ben kezdett el közösen zenélni, és mostanra elérték, hogy saját stúdiójukban, a párizsi Atlasban rögzíthettek egy teljes albumot.

 

Egy interjúban kifejtették, hogy ez hatalmas szellemi, alkotói szabadságot hozott nekik, hiszen bármikor bemehetnek pötyögni, pengetni kicsit, nem kell otthon feljátszott anyagokkal fizetett stúdiókban, a megadott időpontban megjelenniük. Nyílván ennek is köszönhető, hogy két évvel a Pocket Sympony visszafogott sikere után a régi csillogást felidézve, de magukhoz képest is teljesen friss, a rajongók által egyértelműen elfogadott és már most megszeretett anyaggal jelentkeztek.

 

Az albumot húzza a heves lendületű, torzított Do The Joy, ami mozi-soundtracknek is simán elmenne; a krémesen dzsesszes Tropical Disease puha katarzisba torkollik; a játékosan infantilis Sing Sang Sung csajok millióinak zenelejátszóján lesz repeatre állítva; a keserédes So Light Is Her Footfall az alone szó ismételgetésével úgy festi meg a magány végtelenségét, mint a Talkie Walkie Run című számának feszültségéért felelős run-run-run. Az album slágergyanús trackjeit szerencsére nem töltelék köti össze, így vérbő csókolózás, heves szex, utazós fantáziálás, és határtalan tudattágulás közben sem kell számléptetéssel foglalkozni, nyugodtan elveszhetünk a Love 2-ra állított dobbanások biztonságában.


Tovább