A Bladerunnaz megtartja Magyarország legnagyobb drum'n'bass-partyját pénteken, a Syma Csarnokban - a veretős dnb világszerte legnépszerűbbje, a Noisia Invites sorozata érkezik hozzánk. A szcéna talán legjobban csengő mellé nevű előadójával végül sikerült előzetes interjút készítenünk; a holland trióból Martijn van Sonderennel és Thijs de Vliegerrel beszélgettünk, akik meséltek nekünk az első külföldi fellépésükről, mely hogy-hogy-nem pont Magyarországon (és nem Budapesten!) volt, egy Európán átutaztatott tortáról, a metál/hardcore-ról a diszkóról. Mindezek tetejébe, illetve mindezek játékot is hirdettünk a Noisia mellett olyan komoly neveket hozó megbulira, mint Mefjus, Annix, a The Upbeats vagy a Camo&Krooked.
Az első magyarországi fellépésetek mára legenda. Hogy emlékeztek rá?
- Az első külföldi fellépésünk Debrecenben volt. Akkorra már felléptünk párszor otthon, de a nevünk még eléggé ismeretlenül csengett, így a bulik is elég kicsit voltak. Szóval, ez volt az első komolyabb bulink, de ez egyből két buli lett, hiszen másnap felpattantunk az első vonatra, és felléptünk Budapesten is. Akkoriban a hard/techy-dnb még nem volt annyira elterjedt a világon, viszont Magyarországon már akkor is vevő volt a rá a közönség, ami hatalmas lökést adott nekünk a folytatáshoz.
Tavaly küldtetek egy névnapi tortát a magyar dnb-szcéna ismert Gáborainak. Honnan jött az ötlet?
- Igazából csak viszonoztuk a tortát, amit pár évvel korábban kaptunk a Bladerunnaztól. Amikor az Eyjafjallajökull-vulkán kitört 2010 áprilisában, kénytelenek voltunk lemondani néhány fellépésünket, mivel minden repülőjáratot töröltek. Úgy döntöttünk, a budapesti fellépést akkor is bevállaljuk, méghozzá egy autós roadtrip keretében, amit két nap alatt abszolváltunk. Magunkkal vittük Milant is a Black Sun Empire-ből, lenyomtuk a show-t, és másik két nap alatt visszavezettünk. Nem sokkal ezután kaptunk egy tortát a Bladerunnaz/Triple Vision-srácoktól, megköszönve, hogy megcsináltuk a fellépést. Aztán a tavalyi soldoutos Noisia Invites buli után úgy éreztük, itt az ideje viszonozni a kedvességüket, hiszen ők az egyik kedvenc buliszervező csapatunk. Nagyon nem votl egyszerű elkészíttetni, majd lejuttatni épségben Budapestre, de az akkori gyakornokunk mindent megoldott.
Nagyon tetszett nekünk az Old Shit We Never Released (Régi szarok, amiket soha nem adtunk ki) szekció a Soundcloud-oldalatokon. A legtöbb előadó nem szokta publikussá tenni ezeket a számkezdeményeket, ti milyen megfontolásból raktátok ki mégis?
- Mi gyakran lejátsszuk ezeket olyanoknak, akik a stúdiónkba tévednek, akiken tudjuk tesztelni ezeket, és kapni némi visszajelzést. Viszont nagyon bejött nekünk, hogy ezeket röviden, tökéletlenül, befejezetlenül tartjuk, de nem volt rá felületünk, ahova szívesen raktuk volna őket. Ráadásul jó sok is van belőlük, így aztán elkezdtük az OSWNF szekciót a Soundcloudon, és persze szoktunk keverni belőlük a Noisia Radióban is, sőt mivel rengeted pozitív visszajelzést kaptunk, párat be is fogunk fejezni és kiadjuk.
Ebben a szekcióban az első szám erősen numetal/hardcore-hangzású. Ti is, mint sok más elektronikus zenei producer, a metál és más nehéz gitártémás stílusokból jöttök?
- Volt időszak, amikor Nik felfedezte magának a Meshuggah-t, és nagyon el is merült benne. Jópár számunk akkora datálódik, és például az Asteroidsban egy elég komoly mathmetal-inspirált basszus van, melynek eltérő a ciklusa a dobalaptól, pont úgy, mint ahogy a gitár és dobok kapcsolata a New Millennium Cyanide Christban.
- Annak idején nagyon sok diszkót és funkot hallgattunk, emiatt is mindig hegyezzük a füleinket egy-egy jó ilyen hangmintára. Természetesen sok Daft Punkot is hallgattunk, így a hasonlóság egyáltalán nem véletlen. A mi zenénk általában jóval keményebb és sötétebb, mint a diszkó, de attól még szeretjük ezt is, sőt a korai korszakunkban jó néhány francia filterhouse-számot is csináltunk.
Amikor a stúdióba vonultok, tényleg szoktatok előtte egy üres parkolóban tombolni egyet kartondobozokkal, ahogy azt a Facebook-oldalatokon látható?
- Az inspiráció és az ötletek nem igazán akkor jönnek, amikor szeretnéd, hogy jöjjenek. Általában eléggé kiszámíthatatlan időszakokban találnak rád, mint például amikor nyugovóra térnél. De sokat segít, ha teljesen el tudsz merülni egy számban, annyira, hogy magaddal vidd az ágyba, és vele is ébredj. Gyakran csak önfeledt játék a stúdiózás a kütyükkel, vagy épp véletlen belebotlás valami izgalmasba az egyik mappában, de azért a kartondoboz-rugdosás is nagyon hasznos tud lenni!
Nemrég saját rádióadást indítottatok Noisia Radio néven?
- Sokszor felmerült, hogy mennyire limitált a zenénk a táncterekre, és annyi király szám van, amit szívesen játszanánk, de ezek közül sok nem igazán fér bele a szettjeinkbe. És persze nagyon szerettünk volna egy új csatornát nyitni a rajongók felé, hogy a zenével is kommunikáljunk feléjük, máshogy, mint a közösségi médiában, vagy csak a mikrofonba üvöltözve a fellépéseken. Így aztán Martijn javasolta a rádióműsort, ami végülis egyfajta podcast lett. Nagy döntés volt, mert egy rendszeres heti egyórás műsor nagy elkötelezettség, de nem bántuk meg, hiszen bármit játszhatunk megkötések nélkül.
A party
Április 15-én, pénteken lesz a Syma Csarnok talán utolsó elektronikus zenei eseménye, hiszen a csarnokot kisajátította megvásárolta az állam az olimpiai pályázat miatt, így sanszosan több ilyen esemény nemigen lesz ott... Mivel a tavalyi Akváriumban tartott Noisia Invites már jóval a buli előtt soldout volt, a szervezők idén egy jóval nagyobb helyszínt választottak, ahová egy igencsak markáns dnb-minifesztivált kerekítettek. A Noisia mellett eljön a The Upbeats és Mefjus is, akikkel a holland srácok már többször is kollaboráltak, de itt lesz még Annix, Xtrah, és magyar szcéna legnagyobb nevei is, mint Chris.su, Jade & Mindscape és Raise Spirit is, de szintén b2b-szettel jön Ian Autorunnal, az este levezetéséért pedig Daxta mc lesz a felelős. Már este fél kilenckor beindul a buli, érdemes lesz korán érkezni, hogy elkerülhető legyen beengedés tortúrája. Április 14-én, csütörtökön éjfélig még hétezer forint a jegy, a buli napján és a helyszínen viszont már nyolcezer lesz a bejutás ára, de inkább válaszolj helyesen a kérdésünkre, és nyerd el a jegyeinket!
Játék
Pontosan hánynál (perc:másodperc) kezdődik a metalheadzes Paragon szám a Koncertblog Best of Drum'n'bass 2015 podcastünkben? A helyes válasz: 43:00.)
A megfejtéseket a jatek@koncertblog.hu-ra vártuk április 15-én, pénteken délután háromig Noisia tárggyal. A helyes megfejtést küldők közül két nyertest választottunk: Szaniszló Csabának és Szegedi Józsefnek, akik ingyen mehetnek a péntek esti Noisia Invites partyra, a Syma Csarnokba. A nyerteseket értesítettük, egyben tudattuk velük a partyra bejutás módját.
Koncertblog Session podcast-sorozat
Filmzenék háborúja - John Williams/Star Wars-mix / podcaster: Metha, artworker: Lisa Biocrackne
Tücsökzene, szinesztéziára kihegyezve - a legjobb psytrance-ek Görgőtől / goa-psy, forestpsy
Nők a pult mögött - ezek voltak a legmenőbb breakek tavaly / break, bassmusic - podcaster: Miss Mants, artworker: Szerdahelyi László
Kanye Westtől Redmanig - a legjobb rapek Majkáék szkreccsere, Gerysson szerint / hiphop, rap, r'n'b - podcaster: dj Gerysson, artworker: Csordás Dávid
Balladák és slágerek - Koncertblog Best of Crossover 2015 Legarstól / indie-pop-house-deephouse-pop-mainstream-crossover-funk-slow-newwave-diszkó-nudisco - podcaster: Legars, artworker: vj Manna
Koncertblog Best of Metal 2015 Session by Dr. Zoidberg / metál, deathmetal - podcaster és artworker:Dr. Zoidberg
Nincs mit cifrázni – a drum'n'bass legjava 2015-ben dj Ren és a Koncertblog szerint - podcaster: dj Ren, artworker: Oláh Orsolya
Érzéki monotonitás – szilveszterezz a Koncertblog adekvátan bulizós podcastjával! / house, technó, minimál - podcaster: dj Minich, artworker: Tatlin
Már nem szopnak a ministránsok - fortélyos blaszfémiával indul a Koncertblog podcast-sorozata / metál, hiphop, technó, punk, folk, reggae, blues, alter, pop - podcaster: Dr. Zoidberg, artworker:Szilágyi Rudolf
Lájkold Facebook-oldalunkat!, hogy részt vehess a party- és koncertbelépő-, illetve egyéb nyereményjátékainkon!