A lassan két éve újra egyre nagyobb hanggal dübörgő Total Dance Festival június negyedikei, szombati felvonása az első szabadtéri lesz, mégpedig a Budapest Parkban, olyan headlinerekkel, mint a Culture Beat, Captain Jack, Mr. President vagy épp a Master Blaster. Ebből az alkalomból beszélgettünk a kilencvenes évek egyik nagy magyar ikonjával, a ma is igen akítv és népszerű Náksi Attilával. 

Náksi Attila stereo palma náksi vs brunner soho party total dance festival cabrio captain jack culture beat mr. president master blaster soundlovers pharaoh david guetta jerry ropero craig david bryan adams bestiák fresh betty love ámokfutók happy gang dj andré játék retro 90es évek disco eurodisco interjú budapest park

 


Stereo Palma formációddal minőségi house-produkciókat raksz le az asztalra már évek óta. Ezek a clubhouse-számok Ibiza hangulatát idézik sokszor. Elutazol a tenger mellé inspirációért ilyenkor, vagy a stúdióban gubbasztva íródnak a számok kizárólagosan?
– Természetesen a dalok a stúdióban készülnek, de az inspirációkat az utazásaim, az élmények, a bulik adják. És igen, a tenger nagyon fontos szerepet tölt be az életemben. Minden évben hosszabb időt is töltök a partján, általában Spanyolországban, de rövidebb időkre különböző fellépések miatt máshol is megmártózhatom benne. Megnyugtat, feltölt, inspirál. Szeretném, ha legalább idős koromban állandóan láthatnám, hiszen mint ahogy a dal is mondja, kell egy ház az óceán partján.

Nagyon szeretsz vendégelőadókat meghívni, kivel volt a legjobb együtt dolgozni?
– Az eltelt sok-sok év alatt rengeteg mindenkivel dolgoztam együtt, hazai és külföldi zenészekkel, énekesekkel dj-kkel, most éppen az új Stereo Palma-dalban egy csodás angol énekesnővel, Cozival, aki pár évvel ezelőtt David Guettának és Jerry Roperónak is énekelt. Imádtam a hangját, és tavaly elkezdtük a közös munkát, melyből idén a Sunshine After the Rain című dal lett.

Pár éve a selymesen lágy hangú Craig Daviddel is dolgoztál együtt az Our Love-on. Hogy jött az ötlet, hogy pont vele vedd ezt föl? A kollaboráció élőben zajlott, vagy interneten elküldve a sávokat, mint manapság oly gyakran?
– Akkori kiadónk teremtette meg ennek a kollaborációnak a lehetőségét, hatalmas élmény volt, bár a munka kizárólag az interneten zajlott – de ez manapság természetes már. Craig beleszeretett a dalba, és elkészítette rá a vokált. Az eredmény ismert. Nagyszerű érzés volt vele együtt dolgozni.

Ő tavaly több garagehouse-előadóval is dolgozott együtt. Neked hogy fekszik a garage és a twostep?
– Hallgatni nagyon szeretem, játszani kevésbé, én dinamikusabb, húzósabb felvételeket pörgetek általában, abban érzem magam otthon.

A Bryan Adams-edmmel felturbózott bootleged is nagyon jópofa lett. Szerinted is haldoklóban van? Ha igen, akkor milyen irányba fog elmozdulni az elektronikus zene, a house/technó felé, vagy egészen másfelé?
– Nem osztom azt a nézetet, hogy az edm haldoklik. Az emberek a nagy fesztiválokon tombolni akarnak, kikapcsolni, ugrálni, szállni. Talán inkább azt mondom, hogy változik, mint az elektronikus zene általában. Eléri a határokat, amikor már nem tudsz újat mutatni, és akkor jön egy újabb sound, egy picit más világ. De ezek a stílusok mindig egymásból táplálkoznak. A dinamikus zenék, vagy a dallamos, énekes cuccok, a ritmusképletek, az underground, a mainstream, a pop állandó körforgása élteti ezt a műfajt.

Jövő hétvégén ismét Total Dance Festiválon fogsz pörgetni Náksi Attilaként. Milyen érzés úgy játszani a régi számokat, hogy közben van egy abszolút kurrens alias-od is?
– Kicsit skizó vagyok az utóbbi időben... Bevallom őszintén, sokáig ellenálltam annak, hogy retró-, classic-bulikon, vagy hívjuk bárminek, zenéljek, de aztán be kellett látnom, hogy mivel egy generáció, vagy kettő nőtt föl az általam-általunk készített dalokra, értem ez alatt a Soho Party- vagy a Náksi vs. Brunner-felvételeket, valahol ez is én vagyok, a múltra nagyon büszkén tekintek vissza, érzem, hogy ez a közönség ezt várja tőlem, szereti ezeket a zenéket – ők nem járnak azokra a fesztiválokra, klubokba ahol a Stereo Palma lép föl mai elektronikus zenével. Így beálltam a dj-pult mögé – színpadra máshogy én már nem fogok állni; vagyis Soho Partyt nem tervezünk.

A mostani TDF Cabrio kiadásban melyik külföldi headlinert szeretted-szereted a legjobban, illetve legkevésbé?
– Talán a Culture Beat és a Master Blaster áll hozzám legközelebb. Annak idején a Mr. President Coco Jumbójától viszont kirázott a hideg, de látom a bulikon, hogy az idő mindenkinél megszépíti az emlékeket.

A saját kiadóddal, a Dancemaniával több feltörekvő zenész megjelenésén is dolgozol. Mi a legnehezebb része a fiatal csikók menedzselésének?
– Igen, a Dancemania az elektronikus zenében utazó hazai dj-k, producerek felülete, ahol meg tudják mutatni a dolgaikat, és talán el tudnak indulni. A legnehezebb az, hogy itthon nem nagyon van erre felület, a dj-k többségét nem érdekli egy ismeretlen dal vagy produkció, meg se hallgatja a legtöbb a promót... Rádiós szinten pedig egy vicc, ami itthon megy. Rádióba bekerülni, elsősorban személyes problémák, mocskos kis hatalmi harcok, vagy sima érdektelenség, illetve szakmai hozzá nem értés miatt még topneveknek sem könnyű. Így aztán mi is pici kis lépéseket tudunk csak tenni – de nem adjuk fel!

Sok támadás éri a Petőfi Rádiót, mert az utóbbi időben egyáltalán nem támogatja a feltörekvő fiatal zenészeket, és nem biztosít számukra lehetőséget. A Petőfi Zenei Díjak jelöltjei is szinte mindannyian a mainstreamből kerülnek ki, míg a szomszédos országok országos rádiói pont fordított gyakorlatot követnek.
– A Petőfi még mindig sokkal jobban támogatta és támogatja a fiatal zenekarokat, produkciókat és a magyar zenét, mint a többi, főleg kereskedelmi rádió. Például a Class Fm-be mi kerül be? A Music Fm-be miket játszanak? Az mondjuk érthető és megértendő, hogy a hallgatókért folyó véres rádiós háborúban sok ismert hangnak kell megszólalnia, hogy a közönség ott maradjon az adott csatornán, de esetleg több esti rétegműsorral lehetne valamit kezdeni. Illetve a vidéki rádiók is jobb lenne, ha nem a három nagy rádió utánjátszói lennének, hanem valamit maguktól is mernének alkotni, mint régen.

Total Dance Festival Cabrio

A szombati, június 4-i, Total Dance Festival Cabrión elhozzák nekünk a germánok eurodiszkó-szupercsapatát, a Mr. Vainnel tizenegy európai országban is első helyig kúszó Culture Beatet; az egyenruhában mindig fess Captain Jacket, aki tolja majd nagy Heyókat háromezerrel; a hipnotikus tangójukról elhíresült, helyenként erősebb négynegyedekkel megtámogatott Master Blastert; az egyiptomi kúltúrával oly mélyen átitatott Pharaót, akikre a legújabb X-Men – Apokalipszis rosszfiúja is az első sorban csápolna. És eljön a Soundlovers is, akik azt a Run Away-t jegyzik, melynek a refrénje kábé észrevétlen kúszott be az agyunkba szinte első hallgatás után '96-ban; és persze eljön Layzee aka Mr. President is, akit tavaly tavasszal, az akkori TDF-en kaptunk mikrofonvégre a Hungexpón. Náksi Attila mellett a Bestiák, az Ámokfutók, Betty Love, a Fresh-lányok, a Happy Gang és dj André fognak gondoskodni a kilencvenes évek retrokatarzisának kimaxolásához. (Lásd az előzetesünket is.)

Játék
 

Pontosan mikor ([óra]:perc:másodperc) ér véget az Adam Bleakbass készítette Koncertblog Scooter Session mixben a Cosmos? A helyes válasz: 27:47.

A megfejtéseket június 4-én, szombaton délután háromig vártuk a jatek@koncertblog.hu-ra, Cabrio tárggyal. A helyes megfejtést küldők közül öt nyertest választottunk: Árkád Andreát, Kováts Évát, Pásztor Simont, Széles Gabriellát és Tabajdi Árpádot, akik másodmagukkal ingyen mehetnek a szombat esti Total Dance Festival Cabrio fesztre, a Budapest Parkba. A nyerteseket e-mailben értesítettük, egyben tudattuk velük a fesztiválra bejutás módját.

Korábbi Total Dance Festival-cikkeink

Total Dance Cabrio – először szabadtéren a kilencvenes évek zenéinek fesztiválja - előzetes, 2016. április

Az élet császárai, a Total Dance sztárjai régen és most - ajánló, 2015. november

Mr. President aka Layzee: Nekem az a fontos, hogy szórakoztassam az embereket - interjú, 2015. április

Brooklyn Bounce: Rengeteg szaftos sztorik van - interjú/ajánló, 2015. március-április

Dr. Alban: A számaim nagyon nagyok, a kétezres évek popzenéje nem tudott semmit - interjú, 2014. november

Nekik kilencven - ajánló, 2014. november

Koncertblog Session podcast-sorozat

Koncertblog Scooter Session / podcaster: Adam Bleakbass, artworker: Dori Pazonyi

Tücsökzene, szinesztéziára kihegyezve - a legjobb psytrance-ek Görgőtől / goa-psy, forestpsy

Nők a pult mögött - ezek voltak a legmenőbb breakek tavaly / break, bassmusic - podcaster: Miss Mants, artworker: Szerdahelyi László

Kanye Westtől Redmanig - a legjobb rapek Majkáék szkreccsere, Gerysson szerint / hiphop, rap, r'n'b - podcaster: dj Gerysson, artworker: Csordás Dávid

Balladák és slágerek - Koncertblog Best of Crossover 2015 Legarstól / indie-pop-house-deephouse-pop-mainstream-crossover-funk-slow-newwave-diszkó-nudisco - podcaster: Legars, artworker: vj Manna

Koncertblog Best of Metal 2015 Session by Dr. Zoidberg / metál, deathmetal - podcaster és artworker:Dr. Zoidberg

Nincs mit cifrázni – a drum'n'bass legjava 2015-ben dj Ren és a Koncertblog szerint - podcaster: dj Ren, artworker: Oláh Orsolya

Érzéki monotonitás – szilveszterezz a Koncertblog adekvátan bulizós podcastjával! / house, technó, minimál - podcaster: dj Minich, artworker: Tatlin

Már nem szopnak a ministránsok - fortélyos blaszfémiával indul a Koncertblog podcast-sorozata / metál, hiphop, technó, punk, folk, reggae, blues, alter, pop - podcaster: Dr. Zoidberg, artworker:Szilágyi Rudolf

Lájkold Facebook-oldalunkat!, hogy részt vehess a party- és koncertbelépő-, illetve egyéb nyereményjátékainkon!